'כאשר הנסיעה משתבשת: חילצו אותי חיל האוויר הבוליבי'

כאשר הנסיעה משתבשת: הסיפור המדהים של ג'ני ואגסטאף, שהג'יפ שלה נתקע באמצע סלאר דה אויוני, בוליביה.

הגעתי לטופיזה, בוליביה בשבוע האחרון של דצמבר 2011, עם תוכניות לבלות את ערב ראש השנה תחת הכוכבים בסלאר דה אויוני, דירת המלח הגדולה ביותר בעולם.

פגשתי את מייקל, בחור צרפתי שהיה להוט לעשות את אותו הדבר, ושולחן הנסיעות שלנו הזמין אותנו עם זוג הולנדי, מישל ופול, נותן לנו מספיק כדי למלא ג'יפ.

מזג האוויר היה שטוף שמש ויבש כשעזבנו למחרת בבוקר. התנגשנו לאורך ארץ המערב הפרוע, על פני צוקים בצבעי חרס וקקטוסים מתוקים, בעקבות הצעדים האחרונים של בוץ' קאסידי ושל "סאנדס קיד", השודדים הידועים לשמצה שנקברו סביב החלקים האלה.

כמו הנהג שלנו לבשל רק דיבר ספרדית, אני מתרגם עבור הקבוצה. טיפלנו בשיירה עם עוד 4X4. אכלנו ארוחת צהריים באותו מקום, הנהגים היו משוחחים, וכולנו היינו נשארים באותם בתי בושת.

בסופו של דבר בילינו את ראש השנה האזרחית בכפר קטן נידח, שותה יין ורום ומניע זיקוקין.

עבור הלילה האחרון של המסע, עשינו את דרכנו למלון שנבנה במלח. גשם מטפטף החל לרדת אחר הצהריים. זה היה המעי הגס הראשון של העונה הרטובה.

"פתאום הרגשנו נקישה. הג'יפ היה תקוע ".

היינו אמורים לעזוב את מלון המלח בשעה 5 בבוקר כדי לחצות את סלאר דה אויוני. הרעיון היה להכניס את הכול פנימה, לצלם כמה תמונות ולנסוע לאויוני, לפני שהלכתי חזרה אל טופיזה בדרך.

הגשם עדיין שקע כשעזבנו את המלון; הוא ירד כל הלילה. כשהגענו לדירה המלוחה, זה כבר לא היה מרחב גדול של לבן שאתה רואה במגזינים נסיעות, אבל המראה הגדולה ביותר שאפשר להעלות על הדעת. האופק היה בלתי ניתן לגילוי; עננים משתקפים מעל פני השטח. זה היה מדהים.

הג'יפים האחרים נסעו לאורך שפת המלחיות ליד ההרים, אבל הנהג שלנו לקח אותנו ישירות מעבר לה. הוא נסע שעה בערך, ואז עצר. הוא פתח את הדלת, התחיל להסתכל סביב וחזר פנימה. המשכנו כמה שעות.

פתאום הרגשנו נקישה. הג'יפ היה תקוע.

יצאנו וראיתי את הגלגל הקדמי נשבר מבעד לקרום המלח. לא מודעים לגודל של המצב, התחלנו לצלם. המראות המראות משקפות את האופק שאיבד את כל הפרספקטיבה, אז לקחנו יריות שגרמו לנו להרים את הג'יפ מעל לראשינו.

הנהג ביקש מאיתנו לדחוף את המנוע. כשהתרחק משם, פרצו כל ארבעת הגלגלים מבעד למלח. היינו שוחים עמוק במים.

"'אנחנו תקועים', אמר הנהג שוב ושוב. אחר כך מת הטלפון שלו - הסוללה אזלה. "

השמים סוף סוף פינו וחשפו את היקף דירות המלח. לא הצלחנו לראות שום דבר המפריע למרחק. כל השאר נשאר מרחב כחול ענקי; זה היה כאילו עמדנו בשמים.

כשהלכתי להביא את הנייד שלי מהמכונית, עלה בדעתי כמה אני חרדה. התחלתי לרעוד ונאבקתי להחזיק את הטלפון שלי. היה לי רק דלפק קבלה אחד.

שלחתי הודעה לאמא שלי, לאבא ולחבר שלי, ניק. אמרתי שאני לא יודעת אם לדאוג, אבל הג'יפ שלנו היה תקוע. סיפרתי להם את שמה של העיר שהיינו בה בלילה הקודם, כמה זמן נסענו, שם חברת הסיור ולאן פנינו.

הנהג שלנו היה גם הוא בטלפון, אבל עד מהרה התברר שאין לו מושג איפה אנחנו. דירות המלח הן בערך בגודל של קטאר.

"אסטמוס פלאנטאדוס, "חזר ואמר, "אנחנו מותשים".

האדם שעל הקו בוודאי שאל אותו מה הוא יכול לראות, כי הוא אמר שהוא לא יכול לראות שום דבר מלבד קצת הרים עם שלג על גבי. הוא לא ידע את שם ההר או לאיזה כיוון פנינו. ואז מת הטלפון שלו. הסוללה נגמרה. הוא אמר שחברו בא לחפש אותנו. חיכינו.

אחרי כמה שעות הסברתי שאנחנו צריכים ליצור קשר עם שגרירות בוליביה. שלחתי הודעת טקסט לאמא שלי ואמרתי לה לעשות את חברת הסיור מודעת. אבל המדריך לא היה מוכן לספר לחברת הסיור, קרוב לוודאי שהוא ידע את הצרה שבה הוא נמצא. אשתו הצעירה בהריון, אמר, והג'יפ היה שלו. הוא חשש שיפסיד הכול.

הוא רק בהה באופק, מוכן לראות משהו. מדי פעם היינו מבחינים בתנועה מרחוק, אבל זה תמיד היה הופך לציפור.

"טקסט הגיע מאמא שלי: 'מצטער יקירי, אין מטוס'".

כדי למנוע מהג'יפ לשקוע, הורדנו את מתלה הגג והוצאנו את השקיות מן המגף. עשינו רפסודה באמצעות מכולות בנזין. השתניתי למכנסיים קצרים כי היה לי קל יותר ללכת לשירותים. הילדה ההולנדית הפשילה את הג'ינס שלה.

לבשתי קרם שיזוף והצעתי אותו למישל. היא אמרה שהיא לא צריכה את זה. היא נשרפה. קרסוליה ושוקיה התנפחו. היא התייסרה והתחילה לבכות. גם החבר שלה בכה.

ישנו בלילה בג'יפ. הטלפון שלי המשיך לאבד את הקליטה, אבל קיבלתי הודעת טקסט מאמא שלי מספרת לי שהשגרירות שולחת מטוס בשבע בבוקר.

ביום השני התעוררתי בשעה 5:00 והתחלתי לקשור חולצות טריקו למוט שמצאתי במגף הג'יפ. הטלתי אותם בנזין כדי להשתמש בהם כאות לכך שהמטוס הגיע. 07:00 בא וחלף, וכך גם 8:00. בשעה 10 בבוקר נראה המדריך מבוהל מפחד.כאילו ידע שאין מוצא.

טקסט בא מאמא שלי: "סליחה, מותק, "הוא קרא, "אין מטוס." היה בינינו אי-אמון. ניסיתי להישאר רגוע.

השגרירות, כך התברר, לא היתה מטוס לשלוח, אז הם שלחו משאיות צבא במקום. תריסר מהם היו חורשים על פני הדירות ומחפשים אותנו, אבל ככל שהמים ישבו על המלח, כך חלשה יותר. בקרוב יחזרו המשאיות לבסיס.

את היום בילינו רק באופק. אמא שלי יצרה קשר עם השלטונות בלה פז. היא סיפרה לי שהם מעסיקים מסוק של חיל האוויר הבוליבי מצפון הארץ.

למרבה המזל, לבשל היה מספיק אוכל להסתובב, אבל התחלנו לקצץ מים. השתמשתי במחשב הנייד של הזוג ההולנדי כדי לחייב את הטלפון שלי והפך אותו כל כמה שעות כדי לבדוק אם יש עדכונים. איש לא בא, אז שוב ישנו בג'יפ.

סופות החלו להיווצר בקצה של מלחי המלח. הם ודאי התקהלו סביב ההרים במרחק הרחוק. הכוכבים והירח נראו מדהימים. טיפוס מהג'יפ בלילה היה כמו דריכה אל החלל: במבט לאחור זה היה יפה.

"הנהג תפס מכת שמש. עיניו היו אדומות כל כך, עד שנדמה היה שהוא שרף את הרשתיות שלו.

בבוקר השלישי חלה הנהג. אני מניח שהוא תפס מכת שמש. הוא רעד בחום היום וקפא בלילה. עיניו היו אדומות כל כך עד שנדמה היה שהוא שרף את הרשתיות שלו.

באותו לילה בג'יפ חשב הטבח שהיא רואה מסוק. היא היתה מאושרת, אבל זה היה רק ​​כוכב חולף. הנהג התחיל לבכות והתחנן בפני לתת לו להתחיל ללכת. אמרתי לו שאנחנו צריכים להישאר ביחד ושדיברנו על זה שוב בבוקר, אבל אני לעולם לא אתן לו ללכת.

החזקתי ממנו גם את המצית, כי הוא המשיך להצית את הבגדים המכוסים בנזין. הוא היה כל כך מלא ייאוש שחשבתי שהוא עלול להצית את הג'יפ בטעות. נעלתי את הדלתות ונשארתי ערה רוב הלילה. פחדתי שנתעורר ונראה שהוא נעלם.

"פתאום שמענו מסוק. רעדתי כל כך שלא הצלחתי להדליק את המשואה ".

מוקדם בבוקר הרביעי חפרנו הנהג ואני בג'יפ במחבתות. רצינו להפריע לאדמה השחורה מתחת למלח, כך שהיינו נראים יותר למסוק. היתה לנו משואת חולצת טריקו, והמדריך עמד על הגג של הג'יפ וחיפש תנועה.

לפתע שמענו קול מסתחרר. הנהג הושיט לי את המוט כדי להדליק, אבל רעדתי כל כך עד שלא הצלחתי להפעיל את המצית. ואז ראינו את המסוק והוא ראה אותנו. הייתי מאושרת. הוקל לי.

הטייס שאל כמה אנשים ואני החזקנו שש אצבעות. הוא החווה בידו בשתיים. תביני, חשבתי, ואני התקרבתי אל המסוק, תפסתי את החבל והתרוממתי.

רגליה של הנערה ההולנדית היו כה כואבות עד כדי כך שחלתה, ולכן נכנסה גם היא, ואנחנו זמזמנו בחזרה לבסיס. חשתי הקלה מוחלטת. אפילו מן השמים שמתי לב עד כמה בולטות עדיין נראו שטחי המלח. כתבתי את אמא שלי: "בהגה! !!!" היא עדיין הודעה על הטלפון שלה.

המסוק קיבל רק דלק מספיק כדי לעשות עוד טיול אחד, אז הם לקחו את שני הבנים האחרים, יחד עם הנהג, והותירו את הטבח עם חבר של הנהג. הם נשארו עוד לילה.

בסופו של דבר, חברת הסיור לא היה ביטוח מדיניות שלי לא מכסה חיפוש והצלה. הייתי צריך לשלם את החלק שלי על שליחת מסוק. מפעיל הטיול הורה לנהג לתת לי כסף, אבל סירבתי לקחת אותו. הוא היה בחור נחמד מאוד, פשוט לא ידע על הסיכונים בהתמודדות עם סלאר דה אויוני במזג אוויר גרוע. אני אשמח לחזור ולעשות את הטיול הזה בעונה היבשה, אבל בהחלט הייתי משתמש בחברה אחרת.

5 טיפים לבחירת סלאר דה Uyuni מפעיל סיור

יש עשרות חברות המציעות טיולי ג'יפים ברחבי סלאר דה אויוני, אבל בחירת מפעיל אמין לא קל. בעוד רוב הנסיעות לחזור עם לא יותר מאשר תמונות נהדרות, סיפורים על תקלות, תנאים סניטריים נהיגה מסוכנת כל נפוצים מדי. הנה איך לבחור את האופרטור הנכון:

1. הזמנת סיור פרטי
בעוד מפעילי פרטיים הם הרבה יותר יקר, הם הרבה יותר אמין. לעתים קרובות הם נושאים בקבוקי חמצן במקרה של מחלת גובה. אם אתה לא יכול להזמין באופן פרטי, בקר מספר מפעילי תיירות לפני בחירת אחד.

2. בדוק את יסודות
בדוק את מצב צמיגי הג'יפ (כולל החילוף) וחגורות הבטיחות. ודא שלמנהל יש ערכת עזרה ראשונה ומשדרי רדיו במקרה חירום.

3. Pack טוב
למרות משקאות קלים כלולים, הקפד לקחת מים נוספים כדי להימשך כל הנסיעה. גם לארוז בגדים חמים כמו טמפרטורות יכול לרדת מתחת הקפאה וחימום לינה יכול להיות patchy במקרה הטוב. אם יש לך אחד, מצפן יכול לבוא שימושי גם כן.

4. מספרים
היו כמה סיפורי זוועה סביב עומס הג'יפים. בדרך כלל כלי רכב יכולים לקחת ארבעה נוסעים, כמו גם נהג טבח, אז לבדוק את כל לקבל מקום לפני ההזמנה. שים לב שאם אתה לא יכול למלא את הג 'יפ, חברת הסיור צפוי לזווג אותך עם נוסעים אחרים שהזמינו במקום אחר.

5. שמור על קשר
טקסט או דוא"ל את הפרטים של הנסיעה לחבר או קרוב משפחה, המציין את שם מפעיל הסיור ואת המסלול אתה אמור לבצע.