'עונת סילי: חקר האיים של סילי'

האיים של סילי הם חלום של חיות בר בקיץ, עם קינונים, חותמות קינון, עטלפים ועטלפים בין המינים להתגלות על אלה איי מקסים מחוץ קורנוול, מוצא קרוליין בישופ.

צלילה עם חותמות

התבוננו זה בזה בסקרנות: אני, בחליפת צלילה שחורה עם שרוול ושנורקל, לא מנומס בסביבה שלא היתה שלי; היא, צורה כסופה, זרימה מתחתי, עיניים גדולות ממוסגרות בריסים דמויי כלב, ממש בבית בים הקרים. אני אוהב לחשוב שיש לנו רגע של כבוד הדדי והבנה, החותם ואני, כשעינינו זה את זה. ואז היא התנודדה אל תוך אצות הים, מותירה אותי ביראה של כישורי השחייה העליונים שלה.

היו שם שמונה שנורקלרים שנכנסו לקהילה הזאת של חותמות באיים המזרחיים, יבול של איים סלעיים קטנים ליד סנט מרטין באיי סילי. הגענו לכאן בצלעות עם בית הספר לצלילה של סיינט מרטין, המארגן את טיולי השנורקלינג האלה במטרה לשחות עם אטמים אפורים אטלנטיים. והנה הם: כמה מהם מתרוצצים על הסלעים, מתקוטטים על חלל על סלע, ​​אחרים מוציאים את ראשיהם מהמים כמו לברדורים מאושרים, לפני שהם נעלמים מעיניהם מתחת לים, שם הם - ועכשיו אנחנו - מתמזגים עם מדוזה סגולה עדינה ונופף אצות אצה.

אף על פי שהיא הובילה את המסעות האלה מאז 1998, המורה שלנו, אנה, סיפרה לנו שהיא עדיין מתפעלת מהתקרבותם של החותמות הפראיות האלה. לפני ששקענו את עצמנו לתוך המים, היא הציעה כמה עצות: אל תרדוף אחריהם - לעולם לא תצליח לשחות בחותם - ותסתכל אחריך, כפי שלעתים קרובות מתגנבים אליך וחותכים את הסנפירים שלך. מעל לכל, יעצה: "החותמות מכתיבות את החוויה שלך." היינו על המדבקה שלהם, ולכן היינו צריכים לשחק לפי הכללים שלהם.

פרוע בלב

חיות הבר בהחלט שולטת על רוסט על האיים של סילי, ארכיפלג כ 45 ק"מ (28 מייל) מול חופי קורנוול. אזור ייעודי של יופי טבעי יוצא דופן ואזור מיוחד של שימור, רק חמישה איים אינספור מיושבים על ידי אנשים, בעוד השאר הם ביתם של מינים רבים של ציפורים, יונקים, חיים ימיים צמח - כמה מהם נדיר. Puffins ו מינגס shearwater הם בין הציפורים בא כדי סילי לגדל, בעוד דולפינים, צבים כרישים מתחמם לחלוק את הים עם החותמות. על היבשה, מינים כגון סילי Screwly הם יליד האיים ולא ניתן למצוא על היבשת בריטניה.

הגענו אל סנט מרי - הגדולה והמאוכלסת ביותר באיים - במעבורת הסילוניאנית 3 מפנזאנס, להוטים לראות כמה שיותר בחמישה ימים. אבל ברגע שהגענו, הזהיר אותנו הבעלים העליז של המיטה וארוחת הבוקר שלנו לא לארוז יותר מדי. "אם תנסו לראות את כל האיים, בסופו של דבר לא תראו אף אחד מהם, "אמר. וכבר יכולתי לראות למה הוא מתכוון - החיים חיים בקצב איטי על סילי, ולכן קדר עדין סביב אי אחד יכול להיות מתגמל יותר מאשר לנסות לראות שלושה ביום אחד. הוא עצר את עצתו, שכרנו אופניים ובילינו את היום הראשון שלנו סביב סירי מארי, עוצרים במפרץ הפליסטרי הנטוש להפליא כדי להתרווח על החוף ולאכול קינוחי קורניש מקפה קארן ויאן הסמוך. עם החופים החוליים והמים הטורקיז שלו, סילי משלבת אווירה טרופית כמעט, המזכירה את איי וויטסונדאי האוסטרליים, עם אופי בריטי מובהק.

השראה של האמן

בהתחשב במיקום שלה, סילי יש מיקרו אקלים משלה, כלומר מזג האוויר יכול להשתנות במידה ניכרת מן היבשת קורניש. למרבה האכזבה, היה זה אפור למחרת בבוקר, ולכן פנינו על החנויות והפאבים המעטים ביו טאון, הקהילה העיקרית (אם כי הזעירה) של סנט מרי. שם שוטטנו באולפן של סטיב שריס, אמן מקומי, שציוריו המעולים של סילי ראינו כבר תלויים על המיטה וארוחת הבוקר. למרות מזג האוויר, הוא היה אמור להצטרף למסע של שעתיים לסירה בנוראד לצלם חיות בר שיוכל לצייר מאוחר יותר. תפסנו את ההזדמנות להצטרף אליו ב- Sea Quest, אחת הספינות בבעלות פרטית של אגודת הסירות של סנט מרי, קבוצה של בעלי סירות אשר מפעילה שירותים יומיים לאיים אחרים ועוד מגוון של טיולים.

מצויד עדשה טלה כי נתן את המצלמה שלי מורכבת מורכבות נחיתות, סטיב היה מכוון לצלם את החותמות, puffins ו razorbills כי קוראים את Norrad Rocks הביתה. היה לנו מזל. כשקוסט קווסט התקרב לסלעים, הבחנתי בפעם הראשונה באפיריון. כשהתנודד במים, הוא היה קטן מכפי שציפיתי, אבל הצעתו הייחודית אדומה וכתומה מסומנת. פתאום היו שם טונות, מתנודדות על השמים, יושבות על קנים בסלעים, מתנודדות על המים, שטרות מלאים דגים.

אחרי שזיהינו גילימוטים, גלוחי-גשם, קורמורנים וחותמות שופעות, עברנו לאיי פאפין. למרות השם, לא היו כאן שום ראיונות של פפינס, אבל סטיב שמע שמועות על זוג בזים קנוניים. שמענו אותם לפני שראינו אותם, שני הורים עם אפרוח חצי מבוגר, מתקשרים זה אל זה כשהסתכלנו. סטיב השתתק והראה לנו את התוצאות המפוארות - האמן מצא את השראתו.

באטי על סילי

חזרה על סנט מרי, הצטרפנו Scilly Bat הקבוצה לטיול הערב לאורך שבילי הטבע בתקווה לראות עטלפים.בשפע, עטלפי פיפיסטרל כמעט נכחדו בסילי בשנות ה -80, אך בשנים האחרונות גדלו המספרים, בין היתר בזכות עבודת השימור של קבוצה זו שהוקמה בשנת 2006. חברים עוקבים אחר עטלפים ולובי כדי לשמר את סביבתם, אך הגדול ביותר משוכה, אומר מזכיר מייק גור, כבר לשכנע אנשים עטלפים לא צריך להיות חשש.

היא היתה קצת מוזרה, עומדת על שביל כפרי נטוש בשעת בין ערביים, מחכה שגלאי העטלפים שלנו יפטרו מקלע של חולדה שיצביע על קרבתם של פיפסטרים זעירים (שמשקלם רק 6 גרם / 0.2oz). אבל כששמענו אותם וראיתי אותם מתנודדים מעליהם, מהר, זועם ובלתי יציב, לא היה זה פחד שהרגשתי, אבל שמחתי כי היצורים הקטנים האלה פורחים שוב.

עד סוף השהות שלנו, יכולתי לראות מדוע רוב האורחים האחרים שלנו במיטה ובבוקר היו סילי הקבועים - האיים דורשים ביקור חוזר כי אתה אף פעם לא יודע מה אתה עלול לראות הבא. כשעלינו על הסילוניאן בחזרה לפנזאנס, היה לנו מלווה הולם, תרמיל דולפינים, מזנק מתוך הגלים הכהים, רואה אותנו ומזמין אותנו שוב.

צריך לדעת

מחיר: את שנורקלינג עם חותמות הנסיעה ניתן לסדר באמצעות בית הספר לצלול של סנט מרטין עבור £ 40. סילי בת הקבוצה מארגנת עטלף קבוע טיולים לאורך כל הקיץ עבור 5 £.

פעילויות אחרות: אגודת הסירות של סיינט מארי מתוזמנת לטיולים רגילים ל"איים האיים ", כולל ברייה, טרסקו וסנט מרטין. רוב הסירות יוצאים בסביבות 10.15.

לטוס, זבוב: נסיעה אל סנט מרי מפנזאנס על הסילוניאן מ 37 £ בכיוון אחד, או לטוס על Skybus מקצה הקרקע מ 70 £ לכיוון אחד. שים לב כי בשל התדירות של ערפל החוף, טיסות ניתן לבטל בהתראה קצרה.

כֶּסֶף: קח מזומנים - יש נקודות במזומן מוגבל על סנט מרי (ועל הביקור שלנו לא היו עובדים) ומקומות רבים לא לוקחים כרטיסי אשראי.