'ביג בנד פארק לאומי, טקסס'

זה לא קל להגיע, אבל ברגע שאתה שם, אתה תהיה מרותקת על ידי היופי שלה. מאט Kirouac מגלה את תענוגות של ביג בינד פארק לאומי

שלא כמו פארקים לאומיים פופולריים אחרים, ביג בנד פארק לאומי הוא מקום המגלם את הרעיון של "פנינה נסתרת". ארבע שעות פלוס דרומית מזרחית לאל פאסו במערב טקסס, זה מקום שאתה באמת צריך לעבוד כדי להגיע, אבל ברגע שאתה מגיעים אל ההרים הרחבים האלה, הנהרות, הקניונים והמדבר, תבינו שזה שווה את הנסיעה.

ביג בנד פארק לאומי

אף כי הדרך לביג בינד ארוכה, אין מחסור בעין לאורך הדרך; במיוחד אם אתה מפסיק בעיר מוזרה של מרפה. הגענו אחרי שעת בין הערביים, כך שהמקום הפאנקי היה רדום מהרגיל, אבל עדיין יש בו ברים ומסעדות צוננים לבדוק, כמו גן הבירה של פלאנט מרפה, עם טיפה תת קרקעית, או קרן פיצה הפופולרית במוסך משופץ.

ממרפה, המשכנו הלאה בחשיכת המגרש של טקסס. היעד שלנו היה בית-חולים באמצע-שום מקום בשם "קוראזון ויסטה", שהוסתר בחוות טרלינגואה. הכביש צומח, מתנועע מן המדרכה לעפר, כשאנחנו עוברים כמה קילומטרים מהכביש המהיר כדי למצוא אותו. להגיע בחצות היה קצת מפחיד, במיוחד מאז שהגענו לשם, הבנו שכנתה היא כנסייה מוזרה שנראית כמו משהו מתוך סרט קוונטין טרנטינו. אבל הכול היה כדאי, במיוחד בבוקר כשהיינו יכולים להתרווח בערסל המרפסת ולצפות בג'וולינס. זה מערב טקסס אותנטי, מבוצר בדידות, המשקיף על המרחב ספוג השמש. זה מתאבן לפני המנה העיקרית כי הוא ביג בינד פארק לאומי.

הזנת ביג בנד מזכירה לי את פארק היורה, כאשר המדענים נוסעים דרך הדלתות הענקיות האלה אל עולם של לא ידוע. אבל במקום דינוזאורים, זה רודונרים, דובים שחורים וגרוטאות. משתרע על 1,252 קילומטרים רבועים, המקום הזה הוא ממותה, מלא מראות, נהר המשתנה לנצח ואת הרי כיסוס המפואר. הדרך האבודה שלי היא התחלה טובה; קילומטר שלושה קילומטר שנותן כמה השקפות מעוררות יראת כבוד. זה מלא גם חיות בר, אשר יכול להיות גם מרגש וגם עצבים. הוא אמר לנו שאם ראינו דוב שחור (שלדבריו היה סביר, ואשר הוכח כנכון), עלינו לזרוק זרדים ולצעוק "תסתלק מכאן!" כשדוב חצה את דרכנו, כולנו פשוט קפאנו ולא הצלחנו. לא תעשה כלום. מתברר שגם זה עובד. כששאלתי את הסיירים על אריות הרים, הוא אמר, "הו, הם יסתכלו עליך, אבל לא תראה אותם." מנחם. מכל מקום, השביל הוא עוצר נשימה, שופע עם מברשת ירוקה מסלולים משוטטים עם גוון מספיק.

ביג בנד פארק לאומי

בקצה השני של הספקטרום, נסיעה רפסודה במורד הריו גרנדה עושה אחר הצהריים שלווה (כי מים לבנים בדרך כלל לא דבר כאן). ישנן מספר חברות באזור המספקות רפסודות, כמו ביג בנד ריבר טורס ופאר פלונג, כך שאין מחסור באפשרויות. במשך חצי יום שלנו, הם הסיעו אותנו לנקודת שיגור ונסענו במורד הנהר לכמה שעות. במקום המפלים, יש הרבה מה לראות בשעה שאנחנו צף דרך קניונים לאורך ההרים. הריו גרנדה הוא הגבול בין ארה"ב למקסיקו, ופירוש הדבר גם שאנו נסחפים מבחינה טכנית לתוך הארץ ומחוצה לה - די מסודרים.

ביג בנד פארק לאומי ריו גראנדפס תמונה של מארק שולר

חיוני מוחלט ביג בנד הוא סנטה אלנה קניון. כשהיינו שם באוקטובר, ריו גראנדה שככה רק לאחרונה, ופירוש הדבר שיש עדיין הרבה בוץ ושאריות מים חוסמים את הכניסה לקניון. אבל לא נסענו כל הדרך רק כדי להסתכל על זה. מצויד בנעלי מים ונחישות, אנחנו בוצה דרך בוץ דביק מים עמוקים פסולת כדי להזדרז בצד השני. חברה אחת שקעה בבוץ עד ירכיה, אבל היינו איתנים. עוברים ושבים התבוננו בנו, אבל רובם רק חיפשו לראות אם נתקע ונפל בנהר. השביל היה שווה את המאמץ. הוא מתחיל לעלות מן הנהר לפני שהוא נעלם לתוך הקניון המוצל בחוסר רחמים ומתפתל בין קירות אבן גיר תלולים לבין הנהר השקט, האיטי. יש טונות של צמחים מים בקושי כל רעש, נותן לו זן דמוי אווירה. זה גם עזר לנו שהיינו היחידים שם, כי כולם כנראה מפוחדים יותר מבוצני.

ביג בנד פארק לאומי סנטה אלנה קניון NPS תמונה אן וילדרמוט

מכאן, נסענו למעיינות המעיינות החמים, אשר אולי או לא היו רעיון רע על 90 מעלות יום עם האוויר סמיך כמו צ 'ילי. הוא ממוקם מחוץ שביל צנוע לגשת דרך עפר מפחיד צר. השביל עצמו הוא טיול קצר, אבל רוב פשוט ללכת למעיינות חמים, השוכן בין קנים ועצים לאורך ריו גרנדה, להירגע. ביום מחניק, נעים לשבת על קצה ולטבול רגל אחת במים החמים ואחד בצד השני של ריו גרנדה הקירור.

ביג בנד פארק לאומי Hot SpringsNPS צילום קוקי

קל לבלות ימים בביג בנד. הוסר מהציוויליזציה ומההתפשטות העירונית, לא נגעה בה האנושות.לקבלת הוכחה נוספת, רק להסתכל מעל לך; הכוכבים מבריק יותר מאשר בכל מקום, כמו בדידות של ביג בנד אומר שיש לו את הזיהום הקל ביותר של כל פארק לאומי ב 48 מדינות התחתון. בין אם אתה על ההר או sloshing דרך ריו גרנדה, זה פארק זה עושה את זה ברור עד כמה ייחודי וייחודי מערב טקסס באמת.

היכן להישאר

Corazon Vista: אם אתה מחפש בדידות מוחלטת ו זן מדברי, זה מסתיר את הנתיב מסתור יספיק יפה. זה בית נעים עם שלושה חדרי שינה, שתי אמבטיות, טונות של חלל ושתי חפיסות.

www.bigbendvacations.com

Terlingua רפאים טאון: אל תהיה מודאג מדי על ידי השם; העיר טרלינגואה רפאים הוא נסיגה נעימה, מזמין את עידן הכרייה משגשגת. כיום, זהו מובלעת של חדרים בסגנון מוטל, קוטג'ים ואפשרויות לינה אחרות בגודל משתנה וצורה, כל אחד מהם עם אופי צבעוני.

www.bigbendholidayhotel.com

איפה לאכול

תאטרון Starlight: המסעדה הפופולרית ביותר באזור ביג בנד פופולרי בגלל סיבה טובה. חלל בסגנון זה, המרווח בסגנון מרפסות, כולל מוסיקה חיה, קוקטיילים מרוסקים בטקילה וטרקטור המצאה טקס-מקס כמו חזיר בר מטוגן.

www.thestarlighttheatre.com

קנדילה קפה: ממוקם על שטח מדהים של Lajitas Golf Resort, מדרום ביג בנד לאורך ריו גרנדה, Candelilla קפה לוקח גישה upscale יותר מזון ומשקאות מקסיקני. לשבת על הפטיו לראות ואולי חיית המחמד של ראש עיזים Lajitas. הוא ממש עז והוא אוהב בירה.

מה לעשות

רפטינג: ביג בנד ריבר טורס ו פלונג רחוק הם כמה חברות פופולריות מתן טיולים רפטינג מודרך לאורך ריו גרנדה. הם בדרך כלל טיולים די צייתניים ללא הרבה המפלים. ארוחות צהריים וחטיפים מסופקים.

bigbendrivertours.com
bigbendfarflung.com

טיולי הליכה: הפעילות העיקרית בפארק הלאומי ביג בינד, יש מסלולי הליכה בכל פינה של הפארק. שפע של אפשרויות פירושו כל שבילים נותן מראות שונים, אורכים ורמות קושי.

www.nps.gov

Stargazing: עם זיהום קל לפחות של כל פארק לאומי ב 48 מדינות נמוך, ביג בנד הוא מקום נהדר להיות בחוץ בלילה, gawking כלפי מעלה בשמים מלא כוכבים.