'אלסקה: המדבר הגדול האחרון'

בשפע של חיות בר אשר לשוטט אדמות נרחבות ומי קרח, אלסקה הוא המקום שבו הדמיון הוא overpassed על ידי המציאות. סמנתה וילסון נמנע שובל את ספינת השייט רץ היטב הולך מאחורי ההגה לחקור את הנוף של המדינה unspoilt.

בעלי ואני החלטנו אלסקה כיעד לירח הדבש שלנו - מקום שתמיד חלמתי לבקר בו. בחרנו לבקר את אלסקה לא על ספינת תענוגות כמו כל כך הרבה מבקרים של האזור לעשות, ולא על ידי השכרת בית המנוע. במקום זאת, שכרנו מכונית והשקענו את מסלולי התכנון בערבים שלנו ובדקנו בתי הארחה מוזרים להפליא. זה אפשר לנו להישאר על לוח הזמנים, לישון בנוחות של בקתות עץ וללמוד יותר על המדינה באמצעות האירוח התוסס של B & B שלנו מארחים.

חקור את אדמות הבר

התחלנו את הרפתקאות אלסקה שלנו על ידי הכותרת היבשת אל הפארק הלאומי דנאלי אדיר, שבו אין שבילי טיול מנומס בנימוס וחנויות המתנות. זהו 6 מיליון דונם (2.4 מיליון דונם) של המדבר untamed, שבו טיולים נעשית על אחריותך ואת יוגי דוב באמת הוא הסייר. אוטובוסים אמריקאים מעניקים אורחים לאורך הכביש החד פעמי והמסוקר של הפארק. בחרנו באוטובוס "ציפור מוקדמת" למרכז המבקרים של אילסון - נסיעה של ארבע שעות בכל כיוון. כשירדנו עם הזריחה, זכינו לראות בחטף את הר מק'קינלי האצילי שהציץ מתוך העננים, מכוסה בשלג וזהוב בשמש הבוקר. ב 6,194 מ '(20,320ft), היא הפסגה הגבוהה ביותר של צפון אמריקה.

גודלו העצום של הנוף קשה להבנה, גם אם בוהה בו. עמקים ירוקים רחבים שהשתרעו על ידי נחלים זוהרים (או היו נהרות?) ותושבי הפרא של הפארק היו יכולים להימצא בתוך רכסי ההרים המשוננים. דובים הופיעו, אדמדם נערם בעשבים הארוכים והקריבו על קצות האצבעות הקפואות. בפעם הראשונה, הבנתי באמת את הביטוי "החוץ הגדול".

אחרי הטעם הראשון שלנו של אדמות בר אלסקיות בדנאלי, הצצות חטופות של דובים עוררו את התיאבון שלנו למפגשים קרובים יותר - אז הזמנו טיול לטיולים כדי לצפות בהם בפעולות דיג סלמון. זה נראה מיד בעת נסיעה עצמאית באלסקה כי יש מעט מאוד כבישים. שטחים לא סלולים, בלתי עבירים, חוצים מטוסים צפים, ויומינו החלו על ידי כניסה למטוס צף אחד כזה. חצינו את מפרץ קוק אל נוף עצום, בתולי. סירות בעלות תחתית שטוחה חלפו על פני אגם אל פיו של נחל וולברין, שמימיו היו מתפתלים בסלמון הצפוני. את שארית אחר-הצהריים בילה בנעליו של דוד אטנבורו. התבוננו בדובבי אם שמשחקים בגורים שלהם, מתבוננים בהייררכיה בין דובים שחורים ודובים לבין התזה הרעמת של בעלי החיים החזקים האלה.

אזור הפנים של אלסקה הוא מדהים. ההתפוצצות של ערים וכפרים מוצפת לחלוטין על ידי הטבע וזה בדיוק איך המקומיים נלהב, ידידותי כמו זה. את השבוע הראשון בילינו לא רק בהשקעה במדבר, אלא גם בדרך של תרבות והיסטוריה. ביקרנו בחוות מוסק אוקס כדי לגלות כיצד צמר ארוגים על ידי שבטי האינואיטים, חקרו מוקשי זהב שננטשו מזמן, והלכו סביב העיר היפה של יער היער הבוהמי של גירדווד. ערבים רבים הוצאו לפטפט עם המארחים המסבירי פנים שלנו בעודם לועגים על סלמון מעושן מתוצרת בית.

אמיץ המים הארקטי

שבוע שני באלסקה החל בדרומה לכיוון המים הקפואים של הנסיך ויליאם סאונד ותחיית מפרץ. בדרך נסענו אל הכפר של קופר לנדינג, בלב חצי האי קנאי, ליום של רפטינג עדין על נהר קנאי העליון. נשרים קירחיים אמריקאיים דשדשו מעל עצי האורן בשעה שנסחפנו על פני דייגים זבובים ושוחרי פושעים.

בקצה הדרומי של חצי האי קנאי, הנוף האלפיני הירוק והקיצוני הופך פתאום לכפור. קרחונים ענקיים ומשוננים חוצים את דרכם דרך ההרים כדי לפגוש את הים הפתוח, מתפתלים בסדקים מדאיגים ובמפלים אדירים אל מי הארקטי - "רעם לבן", כפי שקוראים לזה המקומיים.

הטבע הוא בלתי צפוי, ובעלי חיים במיוחד. היה לנו מזל מספיק כדי לראות את כל בעלי החיים היבשתיים על רשימת חיות הבר שלנו באלסקה, אבל החיים הימיים התחמקו עד כה גם אחרי נסיעות לויטייה ולנסיך ויליאם סאונד היפה - עד שהגענו לסווארד.

הטיול הראשון שלנו על מפרץ התחייה היה יום שלם קרחון טיול חיות הבר. לקחנו את המראות של לוטרות רגוע על הגב שלהם בשמש ולווייתנים לווייתנים פורצים במרחק. מושבות של אריות ים התנודדו על הסלעים, מתנפנפים בכבדות בזעם. ראינו אפילו נתחים גדולים של קרח לקרוס מעל קרחון Aialik. רשימת חיות הבר היתה כמעט שלמה, אבל מה היה טיול אלסקה להיות בלי לראות אורקות?

זו היתה השאלה (אם כי מפונקת למדי) שהצגנו לבעלים החביב של התא בצד הנחל בסיווארד. בלי היסוס הוא קשר את הקרוואן שלו למכוניתו, ותוך זמן קצר שוב התחלנו לזמזם לאורך מפרץ התחייה. ראינו את אורקה באותו ערב, הרבה מהם, בעודם מקיפים את הסירה הקטנה שלנו באיטיות. היינו שמחים לסיים את המסע שלנו שם, אבל המארח שלנו ושל חיות הבר של אלסקה היו רעיונות אחרים. במי הבריכה, כששמש חצות בוהקת, דגלנו לסלמון בעודנו מתבוננים בחותמות נמל ביישניות.כפרידה אחרונה ממה שהיה מסע של חלומות והפתעות מוגשמים, זינק לווייתן צעיר-גבשן בשמחה, פורץ שוב ושוב, פשוט באחת מהן, עם אחד המדבריות הגדולים בעולם.

הפרטים

מתי לנסוע: מזג האוויר הטוב ביותר הוא בחודשים יולי ואוגוסט, אבל זה גם הזמן העמוס ביותר (והיקר ביותר) לבקר. כתף העונה - מאי עד יוני וספטמבר - היא חלופה מצוינת, אם כי לצפות לטמפרטורות קריר.

היכן להישאר: נסיעה עצמאית במהלך הקיץ פירושו הזמנת לינה מראש. אפשרויות כוללות בקתות עץ, בתי הארחה, בתי מלון, לשכות במדבר וכמה מוטלים. אלסקה נופש באתר האינטרנט יש רשימה טובה (www.travelalaska.com).

להסתובב: מכוניות ניתן לאסוף משדה התעופה, אבל יש להזמין מראש את המחירים הטובים ביותר. החיסרון היחיד של השכרת רכב באלסקה היא כי פוליסות ביטוח לא מאפשרים לך לנסוע בכבישים לא סלולים, אשר יש רבים (כולל כביש דנאלי).

טיפ פנימי: נסיעה באלסקה יכול להיות יקר. אלסקה TourSaver (www.toursaver.com) ספר הקופון יכול לחסוך הרבה כסף על פעילויות חובה. זה עולה £ 66 ($ 100) והוא מכיל שניים עבור הצעות אחד על כל הפעילויות הגדולות וסיורים.